.:: دانلود کتب شیعی ::.

.:: دانلود کتب شیعی ::.

پایگاه دریافت کتب و فایل های شیعه
.:: دانلود کتب شیعی ::.

.:: دانلود کتب شیعی ::.

پایگاه دریافت کتب و فایل های شیعه

تفریح پیامبر (صلی الله علیه و آله) !!

گاهى پیامبر (صلی الله علیه و آله) مى خواست تفریحى کرده باشد، و اظهار شادمانى کند، به ابوذر مى فرمود: ((جریان آغاز گرویدن خود به اسلام را براى ما بازگو کن )).
ابوذر، سرآغاز گرایش خود به اسلام را چنین بیان مى کرد: ((ما در میان دودمان خود، بتى داشتیم که نامش ((نهم )) بود، مدتها این بت را پرستش ‍ مى کردیم ، روزى من کاسه شیرى بر سر آن بت ریختم ، همین که از بت غافل شدم ، سگى گرسنه از راه رسید و آن شیر را که به بدن بت مالیده شده بود، لیسید، و در پایان ، پاى خود را بلند نمود و به آن بت ادرار کرد، هماندم نسبت به بت بى علاقه شدم و این اشعار را خطاب به بت گفتم :
الا یا نهم ، انى قد بدالى
مدى شرف یبعد منک قربا
رایت الکلب سامک خط جید
فلم یمنع قفاک الیوم کلب
((هان اى بت ((نهم ))، برایم آشکار شد که تو از شرافت و ارزش به دور هستى ، و همین باعث دورى من از تو گشت ، چرا که دیدم سگى بر تو بالا رفت و تو را لیسید، و سپس بر تو ادرار کرد، و تو امروز نتوانستى خود را از (اهانت ) سگ ، بازدارى ، تا بر گردنت ، ادرار نکند)).
وقتى که همسرم (ام ذر) این سخن را از من شنید، ناراحت شد و به من گفت : لقد اتیت جرما و اتیت عظیما حین هجرت نهما.: ((گناه بزرگى ، مرتکب شدى که مى خواهى پرستش ((بت نهم )) را ترک کنى !!)).
جریان ادرار کردن سگ را برایش گفتم . او نیز همچون من ، از بت متنفر شد و به من گفت :
الا فابغنا ربا کریما
جوادا فى الفضائل یابن وهب
فما من سامه کلب حقیر
فلم یمنع یداه لنا برب
فما عبدالحجارة فهو غاو
رکیک العقل لیس بذى لبیب
ترجمه :
((اى پسر وهب ! براى ما خدائى را بجوى که کریم و بزرگوار و بخشنده و با ارزش باشد، آن بتى که سگ پستى بالاى او رود و او نتواند آن سگ را از خود باز دارد، خدا نیست ، آن کسى که در برابر سنگ ، سجده مى کند و به پرستش آن مى پردازد، گمراه و بى خرد و نادان است )).
پیامبر (صلی الله علیه و آله) به ابوذر فرمود: آرى ((ام ذر)) براستى سخن درست گفت ، که جز مردم گمراه و بى خرد در برابر سنگ ، سجده نمى کنند)).
به این ترتیب ، ابوذر این خاطره عجیب و شیرین زندگى خود را براى پیامبر(صلی الله علیه و آله) نقل مى کرد و آن حضرت با لبخند پر معناى خود، یادآور ارزشهاى اسلام مى شد که موجب نجات آنها و سایر مردم از خرافه پرستى گردید. (الاصابه - ریاحین الشریعه ج 3 ص 393).


برگرفته از:

کتاب داستان دوستان جلد1 محمدى اشتهاردى (دانلود کتاب)



جهت تعجیل در فرج: 

 اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن اعدائهم

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد