.:: دانلود کتب شیعی ::.

.:: دانلود کتب شیعی ::.

پایگاه دریافت کتب و فایل های شیعه
.:: دانلود کتب شیعی ::.

.:: دانلود کتب شیعی ::.

پایگاه دریافت کتب و فایل های شیعه

سوال77 از کتاب 665 پرسش و پاسخ (در محضر علاّمه طباطبائى)

سوال 77 خداوند متعال در آیه شریفه اى از زبان شیطان خطاب به مشرکین مى فرماید: انى برى ء منکم ، انى ارى ما لاترون انى اخاف الله (انفال : 48).
من از شما بیزارم، من چیزى را مى بینم که شما نمى بینید، من از خدا بیمناکم.
آیا کفار، شیطان را مى دیدند؟ و دیگر اینکه شیطان چه مى دید که کافران نمى دیدند؟

جواب علامه - در جنگ بدر شیطان به شکل کافرى به نام (سراقه بن مالک) در صف کفار در آمده بود و پرچمى به دست داشت و آنها را تشویق مى نمود. وقتى که دو لشگر کفر و اسلام به هم رسیدند، و شیطان لشگر ملائکه را که براى نصرت و یارى پیغمبر اکرم صلى اللّه علیه و آله و سلم و مسلمانان آمده بودند، و نیز عذابى را که با آنها کفار را تهدید مى کردند دید، پرچم را انداخت و فرار کرد و گفت: انى برى ء منکم ، انى ارى ما لاترون ، یعنى من از شما، بیزارم و من مى بینم آنچه را که شما نمى بینید. و هیچ اشکالى ندارد که شیطان به صورت شخصى متمثل شود، و از این گونه تمثیلات برزخى فراوان است.



برگرفته از:

کتاب 665 پرسش و پاسخ (در محضر علاّمه طباطبائى قدس سره) (دانلود کتاب)



جهت تعجیل در فرج: 

 اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن اعدائهم

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد