.:: دانلود کتب شیعی ::.

.:: دانلود کتب شیعی ::.

پایگاه دریافت کتب و فایل های شیعه
.:: دانلود کتب شیعی ::.

.:: دانلود کتب شیعی ::.

پایگاه دریافت کتب و فایل های شیعه

در وصیت لقمان به فرزندش (قسمت8)

و من دعا لظالم بالبقاء فقد احب ان یعصى الله . و من ظلم بحضرته مؤ من او اغتیب و کان قادرا على نصره و لم ینصره فـقـد بـاء بـغـضب من الله و رسوله و من نصره فقد استوجب الجنة من الله .
و هـر کـس بـراى بـقـاى ظـالمـى دعا کند همانا دوست دارد که معصیت خدا شود و کسى که در حضور او به مؤ منى ظلم شود یـا غـیـبت مؤ منى گردد و او بر یارى کردن او قادر باشد و یـارى نـکـنـد پـس بـه تـحـقـیـق کـه مـشـمـول غـضـب خـدا و رسـول شده است . و کسى که او را یارى کند پس به تحقیق که از جانب خداوند متعال بهشت بر او واجب شده .

و ان الله تـعـالى اوحـى الى داود قـل لفلان الجبار انى لم ابعثک لتجمع الدنیا على الدنیا و لکـن لتـرد عـنـى دعـوة المـظـلوم و تـنصره فانى الیت على نفسى ان انصره و انتصر له ممن ظلم بحضرته و لم ینصره .

و بـه درسـتـى کـه خـداى متعال به داوود علیه السلام وحى فرمود که : به فلان سلطان جبار بگو من تو را در این مقام قـرار نـدادم کـه دنـیـا را جـمـع آورى کـنـى و امـوال را بـر روى یـکـدیـگـر انـباشته نمایى ، لیکن تو را فـرسـتادم که ناله مظلومان را رد کنى و آنها را یارى کنى . به درستى که من قسم یاد کرده ام و بر خود لازم کرده ام که مـظـلوم را یـارى کـنـم و انـتـقام بگیرم از آن کس که مظلوم در حضور او ظلم شده و او یارى اش نکرده است .
و قـال النـبـى صـلى الله علیه و آله : من اذى مؤ منا و لو بـشـطـر کـلمـة جاء یوم القیمة مکتوب بین عینیه آیسا من رحمة الله و کـان کـمـن هـدم الکـعـبـة و البـیـت المـقـدس و قتل عشرة آلاف من الملائکة .
پیغمبر اکرم صلى الله علیه و آله فرمود: کسى که مؤ منى را اذیت کند و لو به جزء کلمه روز قیامت بیاید در حالى که بین دو چشم او نوشته شده که او ماءیوس از رحمت خدا است و مـانـند کسى است که خانه کعبه و بیت المقدس را خراب کرده است و ده هزار از ملائکه را کشته است .
و قـال رفاعة بن اعین قال لى الصادق علیه السلام : الا اخـبـرک باشد الناس عذابا یوم القیمة قلت بلى یا مولاى . قـال اشـد النـاس عذابا یوم القیمة من اعان على مؤ من بشطر کـلمـة ثـم قـال الا اخـبرک باشد من ذلک فقلت بلى یا سیدى قـال مـن اعـاب عـلى شـى ء مـن قـوله او فـعـله ثـم قـال ادن منى ازدک احرفا آخر ما آمن بالله و لا برسوله و لا بـولایـتـنـا اهل البیت من اتاه المؤ من فى حاجة لم یضحک فى وجـهـه فان کانت عنده قضاها و ان لم تکن عنده تکفلها له حتى یقضیها له و ان لم یکن کذلک فلا ولایة بیننا و بینه .
رفاعة بن اعین گفت حضرت صادق علیه السلام فرمود: آیا خبر ندهم تو را از کسى که در قیامت عذابش از همه سخت تر اسـت ؟ عـرض کـردم : بـلى یـابـن رسـول الله اى مـولاى من . فرمود، آن کس عذابش بیشتر است کـه بـر ضـرر مـؤ مـن چیزى بگوید گرچه به جزء کلمه . پس فرمود: آیا سخت تر از این را به تو خبر ندهم ؟ گفتم : بـلى یا سیدى ، فرمود: کسى که عیب گیرد به گفتار یا کـردارش . پـس فـرمـود نـزدیـک بـیـا تـا زیـادتـر به تو بـگـویـم . ایـمـان بـه خـدا و رسـول و بـه ولایـت مـا اهل بیت نیاورده کسى که مؤ منى در نزد او آید براى حاجتى و در صـورت او نـخـنـدد. پس اگر بر آوردن حاجت او ممکن است انـجـام دهـد والا در نظر بگیرد و عهده دار شود که حاجت او را روا کـنـد و هـرگـاه چـنـیـن نـکرد هیچ دوستى بین ما و او وجود ندارد.



برگرفته از:

کتاب ترجمه ارشاد القلوب دیلمی(دانلود کتاب)


جهت تعجیل در فرج: 

 اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن اعدائهم

نظرات 2 + ارسال نظر
دانشجوی دکتری یکشنبه 13 اسفند 1391 ساعت 22:52 http://batalokheibar.blogfa.com

سلام علیکم
ترجمه سرود اسلامی که فرموده بودید ، در وبلاگ قرار گرفت.
یاعلی

سلام علیکم و رحمه الله
ممنون دکتر جان

جزاکم الله خیرا

یاحق

سما شنبه 19 اسفند 1391 ساعت 11:57 http://www.irproje.com

سلام مطلب وصیت لقمان به فرزندش (قسمت 8) رو خوندم ممنون خیلی خلاصه و مفید بود.

سلام علیکم
خواهش می کنیم.

ممنون از حضور و کامنتتان.

یاعلی علیه السلام

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد