.:: دانلود کتب شیعی ::.

.:: دانلود کتب شیعی ::.

پایگاه دریافت کتب و فایل های شیعه
.:: دانلود کتب شیعی ::.

.:: دانلود کتب شیعی ::.

پایگاه دریافت کتب و فایل های شیعه

آیت الله بهجت: اگر ما دعوت حضور او را نپذیریم، ما چه هستیم؟!

شخصى از آیت الله بهجت پرسید: در روایت است که «اوّل الوقت رضوان الله و آخر الوقت غفران الله و ملعون من اخره الصلاة.» آیا این شخص گناه کرده که لایق غفران یا لعنت است؟
استاد فرمود: باید درباره ى جایى باشد که شخص قصد توهین نسبت به اوّل وقت خواندن نماز داشته باشد که در این صورت، توسعه هم براى وى روا نیست.
شخصى از سلطانى، براى حلّ مشکل خود وقت مى خواهد تا به حضورش برسد به او وقت مى دهند و وى اذن حضور مى یابد، در عین حال، چه تشریفات و موانعى براى رسیدن او به حضور سلطان پیش مى آید تا به خدمتش برسد. خداوند ما را در اوّل وقت دعوت فرموده، بدون هیچ مانعى امّا اگر ما دعوت حضور او را نپذیریم، ما چه هستیم؟!
استاد در این جا حکایت استاندار مشهد را که در روز عید غدیر، در مجلسى که به مناسبت آن روز تشکیل شده بوده نقل فرمود: که استاندار گفته است: من در کنار یکى از علماى اهل تسنن به نام مردوخ نشسته بودم، سخن گوى مجلس، جریان تیرى را که به پاى امیر مؤمنان ـ علیه السّلام ـ رفته بود و به دستور امام حسن ـ علیه السّلام ـ در حال نماز درآوردند، نقل کرد. مردوخ به من گفت: چه افسانه هایى مى گویند، مگر مى شود؟! من ناراحت شدم امّا جوابى نداشتم، از طرفى آبروى شیعه در خطر بود که دیگران هم این سخن را در آن مجلس مى شنیدند. فورى کلامى به من الهام شد که من مى دانم از من نبود، گفتم: قرآن مى فرماید: (فَلَمَّا رَأَیْنَهُ أَکْبَرْنَهُ وَ قَطَّعْنَ أَیْدِیَهُنَّ وَ قُلْنَ حَـشَ لِلَّهِ مَا هَـذَا بَشَرًا)1 ; (پس چون ]زنان[ او را دیدند، وى را بس شگرف یافتند و ]از شدت هیجان [دست هاى خود را بریدند و گفتند: منزّه است خدا، این بشر نیست، این جز فرشته اى بزرگوار نیست.) چه شد که زنان دست هاى خود را بریدند و نفهمیدند؟ مردوخ هیچ نگفت! سپس استاد بهجت فرمود: در مقابل مشاهده ى جمال مطلق، اگر کسى چنین باشد، چه مانعى دارد؟

([1]) سوره ى یوسف، آیه ى 31.


برگرفته از:


لینک مطلب



جهت تعجیل در فرج: 

 اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن اعدائهم

نظرات 6 + ارسال نظر
حسین شنبه 28 بهمن 1391 ساعت 01:35 http://batalokheibar.blogfa.com

سلام علیکم
بسیار عالی بود.اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن اعدائهم.

حسین شنبه 28 بهمن 1391 ساعت 01:41 http://batalokheibar.blogfa.com

شکل صحیح رأینه و اکبرنه است.

سلام
ممنون. اصلاح شد.

یاعلی علیه السلام

ناوک شنبه 28 بهمن 1391 ساعت 09:56 http://navakdarrud.blogfa.com

سلام
خسته نباشید
آفرین واقعا جالب بود برام.
من تا حالا اینو نشنیده بودم.
البته در جواب تیری که از پای مولامون امیرالمومنین علیه السلام درآوردن جواب دیگه ای هم هست که خلاصش اینه که ایشون وقتی به نماز می ایستادن فقط متوجه خودشون نبودن ولی حواسشون به اطرافشون بوده. میگن فرض کنید که توی همون لحظه که امیرالمومنین علیه السلام دارن نماز میخونن جون پیامبر در خطر باشه آیا حضرت علی نماز رو ادامه میدن یا نماز رو شکسته و جون پیامبر رو نجات میدن؟
فکر نمیکنم دیگه شبه ای برای برادران اهل تسنن وجود داشته باشه.
بازم ای ولا سایت خیلی خوبی دارید.

ناوک شنبه 28 بهمن 1391 ساعت 09:58 http://navakdarrud.blogfa.com

سلام دوست عزیز
وبلاگ جالبی داری
خوشحال میشم به ما هم سر بزنی
در ضمن من شما رو لینک کردم. دوست داشتید ما رو هم واسه یادگاری وبلاگتون لینک کنید.

lpln شنبه 28 بهمن 1391 ساعت 13:03

مطلب یه کم سنگنسن بود!

سلام.
چه عرض کنم؟!
منم در سطحی نیستم که بتونم سخنان این مرد بزرگ رو تفسیر کنم.
انشاالله به زودی بتونیم درکش کنیم.

یاعلی علیه السلام

بشارتی دوشنبه 30 بهمن 1391 ساعت 15:13

سلام.خدا خیرتون بده واقعا عالیه.
حلالم کنید چون مطلب های شما خیلی عالیه از بعضی از مطالب در وبلاگ خودم استفاده میکنم تا مردم بیشتر با این مسائل آشنا شوند.حلال کنید.یاعلی

سلام علیکم
خواهش می کنیم.
نشر و گسترش هرچه بیشتر متون شیعی باعث خوشحالی و مسرت ماست و دعای خیر خادمین این پایگاه رو به دنبال خواهد داشت.
ممنون.

یاحق

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد