.:: دانلود کتب شیعی ::.

.:: دانلود کتب شیعی ::.

پایگاه دریافت کتب و فایل های شیعه
.:: دانلود کتب شیعی ::.

.:: دانلود کتب شیعی ::.

پایگاه دریافت کتب و فایل های شیعه

علت آمدن «هم» در آخر صلوات و «عجل فرجهم» چیست؟

علت آمدن «هم» در آخر صلوات و «عجل فرجهم» چیست؟مگر امام عصر(عج) یک نفر نیست؟

معنای این عبارت درخواست تعجیل و شتاب در فرج آل محمد(ع) و فرا رسیدن هر چه زودتر زمان ظهور مبارک و مسرت بخش امام زمان (عج) می باشد
منظور از «فرج» در روایات، ظهور حضرت مهدی(عج) است. و معنای و عجل فرجهم یعنی گشایش آنها را - به سرعت - برسان. و با فرج حضرت حجت (سلام الله علیه) در کار همه چهارده معصوم فرج حاصل می شود. در کتاب روایی بحارالانوار، ج 52، باب فضل انتظار الفرج، به این معنا اشاره شده است
از ظهور حضرت مهدی(عج) به «فرج الله» تعبیر شده است (بحارالانوار، ج 52، باب فضل انتظار الفرج، حدیث 2).

با ظهور حضرت مهدی(عج) آنچه ائمه(ع) می خواسته اند به وقوع می پیوندد و در حقیقت فرج خدا که خواسته ائمه است با ظهور حضرت حجت معنا پیدا می کند. بدین لحاظ، ائمه(ع) دارای فرج هستند زیرا فرج الله را فرج خود می دانند و فرج خدا در ظهور حضرت مهدی تحقق می شود. 3- چون ائمه(ع) بالذات متحدند و از حیث ظهور مختلفند (شرح مقدمه قیصری، سید جلال الدین آشتیانی، ص 912)
بنابراین گرچه در زمان حضور ظاهری ائمه چنین فرصتی دست نداد تا فرج الله به صورت ظاهری حاصل شود، اما چون ائمه نور واحدند و ذاتا متحد، با ظهور حضرت مهدی(عج) در واقع، همه ائمه ظهور کرده اند.
منابع:
1- هزار و یک نکته، استاد حسن زاده آملی، نکته 288
2- رساله آیت الله العظمی رفیعی قزوینی درباره رجعت (در این رساله ممکن بودن رجعت جسمانی ائمه(ع) به صورت عقلی و برهانی توضیح داده شده است) (لوح فشرده پرسمان، اداره مشاوره نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، کد: 1/1001)

یاحق=یاعلی(ع)
التماس دعا

جهت تعجیل در فرج: 

 اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن اعدائهم

نظرات 1 + ارسال نظر
فاطمه دوشنبه 13 خرداد 1392 ساعت 13:24

سلام.
خدایا سپاس گذارم که هستی .
لطفا دعایی که از شخص امام زمان (عج) صادر شده توسط ابوالحسن ضراب اصفهانی که بیش از هزار سال سابقه دارد را در هر روز و شب و همیشه بخوانید . بیش از صد فضیلت دارد . توی مفاتیح عباس قمی صفحه 82 است . خواهش می کنم حتما بخوانید.
با تشکر.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد